zondag 19 februari 2012

D.I.Y

(^^^^^^voorbeeld Dip Dye Short ^^^^^^^)^

Dip Dye superleuk en supermakkelijk  voor haar of kleding, het kan! :)
Heel graag wou ik mijn hotpants Dip Dye'en.
Dip Dye lijkt heel erg op Tie Dye, maar bij Dip Dye doe je dus alles voor de helft of een deel, vandaar de naam Dip (Dye).
Hier een Tutorial van mijn Dip Dye avontuur! 


Stap 1: Koop een shorts (hot pants) of knip een oude broek kort ;)
Stap 2: Kies een leuke kleur waarmee je wilt gaan verven, merk; DYLON (te koop bij een drogist)
Stap 3: Maak het gedeelte dat je wilt verven nat met water, knijp het water uit het broekje (het is niet erg als het broekje daarna nog vochtig is), pak dan een stuk van de broek en doe er een elastiek omheen, doe dit op een paar plekken, het geeft na het verven een leuk effect!
Stap 4: Doe de rubberen handschoenen aan.
Stap 5: Vul een roestvrije een hittebestendige bak met voldoende water, zodat het artikel onderstaat en gedurende de verfbehandeling ruim kan bewegen.
Stap 6: Maak het tinnetje open met een mes o.i.d.
Stap 7: Los de inhoud op in 1/2 L. kokend water. voeg dit aan het klaar staande bad toe.
Stap 8: Voeg nu 30 gram zout aan het verfbad toe en los dit op door goed te roeren.
Stap 9: Doe het natte, niet gevouwen artikel voor de helft of voor een gedeelte in het verfbad. Terwijl men de stukken constant in beweging in het bad houdt. Doe dit 20 min.
Stap 10: Spoelen tot het spoelwater helder is, en droog de kleding niet in de zon of droogtrommel.

Zelf heb ik tinnetje 15 van DYLON gebruikt, maar voor een hoger gewicht stof zijn er ook grotere pakken DYLON verf.
Lees altijd de veiligheidsmaatregelingen!

Dit is mijn eindresultaat!


5 opmerkingen:

´t Gras van de Buren zei

Dat deed ik vroeger ook met shirts, hemden en onderbroeken! Ow, wat vond ik dat toen leuk!

Nu alleen nog even wachten op de zomer tot je hem aan kunt.

Anoniem zei

Wat een goede tip zeg, ik had er nog nooit van gehoord...en daarbij...ik heb wel eens de wasmachine gebruikt voor verven..maar dat is me niet zo goed bevallen. Het lijkt net alsof de trommel nooit meer helemaal verfvrij raakt.

Lies: zei

Super tip, je hebt wel erg hippe shorts nu!

Pretty cool stuff zei

Ja, je kan het hebben, want niet iedereen staat met zo'n broekjes !!!

Miss Beauty zei

A really nice blog! So I've nominated it for the Sunshine Award. Check belle-et-beauty.blogspot.com for some information!